Jag är tillbaka..

Bara för att jag är en ny (och mycket bättre) människa ska jag idag förbereda inför blogg/hemsideförändring. I morgon ska jag påbörja själva arbetet och efter helgen ska jag fortsätta arbetet med boken. Ser ni, EN SAK I TAGET.

Jag börjar sakta men säkert att återhämta mig från kraschen nu. Förutom spänningshuvudvärken som fortfarande hänger sig kvar så känner jag mig nästan som förut. Ett tydligt tecken på att jag börjar bli ”frisk” är att insomningssvårigheterna har kommit tillbaka (jihoo) de två senaste nätterna (måste vara ett gott tecken). Den senaste månaden har jag annars varit så hopplöst trött. Somnat när jag lagt huvudet på kudden (och varit lika trött när jag vaknat), lagt mig tidigare än vanligt, tagit powernaps när jag varit ledig och helt enkelt gjort så lite som möjligt och det är INTE likt mig.

Igår kväll när huvudet började mala på som det brukar och jag låg vaken i vad som kändes som timmar, såg jag det som ett ”friskhetstecken” och blev glad och tacksam inte lika irriterad som jag brukar bli på min hjärna för att den inte kan somna.

Till min hjärna: Välkommen tillbaka, jag har saknat dig! Lova att aldrig, aldrig, lämna mig ensam så där länge igen…

Kommentera

