Vilda ungar

Jag är en person med mängder av drömmar och mål, och ständigt pågående projekt. 2010 startade jag upp en förening ”Vilda ungar” som vände sig till föräldrar som behövde extra stöd i sin föräldraroll. Min första tanke var att jag ville stötta de föräldrar vars barn hamnat i fängelse eller blivit LVU:placerade. Då jag själv i mötet med dessa upplevde att de blev lämnade utan hjälp och stöd. Många av de som hörde av sig till mig var just föräldrar till barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Men som vanligt när jag gör något blir allt för stort och människor orkar inte jobba i mitt tempo, vilket ofta leder till att jag står ensam kvar med människor som skriker efter hjälp. Så tyvärr lades föreningen ner, men jag blev väldigt glad när jag häromdagen på kriminalvårdens hemsida läste om FATEG, som är en förening för anhöriga till en gärningsman och strax efter det hörde jag även att flera föräldragrupper startats för föräldrar som har barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Jag är så glad att detta verkligen händer och att samhället börjar bli bättre på att se även människorna runt om. Det är så många mer som blir lidande än den drabbade, vi behöver bli bättre på att se från ALLA håll. Först då tror jag, att vi kan göra verklig skillnad.

Kommentera

