Någonting har hänt…

och jag vet inte vad. (jag går fortfarande på linjen att jag tror att det är JAG som äntligen har lärt mig) Men varje dag ser jag stora skillnader själv på både beteende och tankar.

Förr när barnen lagt sig och kvällen kom: Jag MÅSTE göra x antal saker som ska hinnas med innan 22.00. Stress!

Nu: Vad ska jag göra i kväll?

Direkt tanken flög förbi reagerade jag på att jag inte kände igen den, den var egentligen inte min. Jag vet alltid vad jag ska göra och jag har alltid massor av saker jag ska göra. Skillnaden nu är att jag kan låta saker vara, jag måste inte svara på varje impuls, eller tanke, jag måste inte reagera på allt. En sådan skön känsla! Det mesta kan faktiskt vänta har jag insett,…nu.

 

 

Kommentera

