Bra Anders!

På mässa jag var på för några veckor sedan träffade jag Anders Jacobsson (författare till Sune och Bert böckerna bland annat). Han var där för att prata om sin nya bok ”Skräcken på vinden”. Först och främst vill jag bara säga VILKEN UNDERBAR MÄNNISKA och sen vill jag säga VILKEN VIKTIG BOK!

KÖP DEN! Det ska jag göra!

Svd kultur skriver: Sjubarnspappan Anders Jacobsson har använt sin egen familj som förlaga till nya barnboken ”Skräcken på vinden”. I den vill han släppa solskenssargen och visa att en förälder är en människa och inte ett moraliskt föredöme.

Kip tar ett alldeles för stort ansvar för sin ack så kärleksfulla men väldigt vimsiga pappa. Det är inte helt ovanligt att barn får träda in i en ansvarsroll när de har dysfunktionella föräldrar. Kip känner att han måste ta kontroll för att överleva i sin vardag, förklarar virrpappans förlaga.”

Så himla stort och viktigt tänker jag att göra i barnboksväg. Anders är verkligen en förebild. Något han sa på scenen som verkligen åkte in i mitt hjärta var (om karaktären i boken tror jag)

Jag har en för liten hjärna för alla mina tankar, och ett för stort hjärta för alla mina känslor.

och precis så kan det ju kännas ibland!

Kommentera

