Att vara sin egen chef

BildBild

Bild

 

(Så blir det när 5-åriga sonen agerar fotograf)

 

”Än slank han hit, än slank han dit, än slank han ner i diket.”   Ja så känns det just nu. Från en ide till en annan, ständigt fullt inne i huvudet. En ny ide föds innan den första hinner kläckas. Jag vet inte vart jag ska börja och inte vart jag kommer att sluta. Att vara driftig är en väldans fördel, något jag aldrig vill bli av med, det är liksom jag, men att inte kunna fokusera på EN sak eller i alla fall på RÄTT sak. Det är en himla nackdel!  Ofta är det säkert ungefär här som jag också tappat bort mig i mina tidigare företag. Jag tycker att något är så roligt och gör det bara större och bredare tills jag helt tappat bort fokus från vart jag började. Varför göra en sak när man kan göra flera?

Nej nu är det målstyrning som gäller! Jag ska måla upp en plan och följa den slaviskt. Alla idéer som poppar upp ska jag från och med nu skriva upp och påbörja först när jag är färdig med projekt nr 2. (fast om något är jätte bra kanske jag gör det med en gång….eller om det är något som är jätte lätt…som går snabbt) NEJ, fokus!!! Tillbaka till målbilden, sväva INTE ut! (men tänk om jag får ett jätte bra erbjudande, tänk om) NEJ! Tänk inte om….tänk helst inte alls! Kör tills du är klar men det du håller på med! ( Men bara…) Inga bara! (Men…) INGA MEN!!

PS, kommer aldrig att funka….

Kommentera

