Gör det roliga först!

Bild

 

Lurad

Ibland får man ändra på saker och ting för att komma igång, för att komma vidare. Diesel till exempel tycker inte om att gå långpromenader men fullkomligt älskar att vara i skogen. Jag brukar få dra honom med mig de första kilometrarna och på hemvägen genar vi genom en dunge och du blir han jätteglad och studsar omkring som bara den. Idag testade jag att göra tvärtom. Drog med honom till dungen först och han blev genast glad över att få studsa runt mellan träden, att resten av promenaden var på asfalt verkade inte bekomma honom denna gång (får se om det funkar på försök 2). Men jag tänker att det kan gälla mycket man fastnar i och inte känner för att göra. Just nu är jag inne i en dålig fas med bok nr 2. I stället för att smalna av hittar jag bara mer och mer jag vill lägga till, så till slut blir jag så trött på mig själv att jag ger upp. Att fortsätta att läsa och skriva känns inte motiverande när man känner att man inte kommer någonstans, så därför väljer jag att jobba med saker som är roligare, som drar upp humöret, för när jag väl är där uppe på toppen, då kommer jag orka gå igenom den där jäkla boken en omgång till. Så ibland kanske det faktiskt är rätt att göra det roligaste först…

Kommentera

