Att inte lyssna (tillräckligt)

Jag är på väg upp i trappan för att göra kvällsmat. Maken stoppar mig.

– Kan du ta med te till mig.

– Ja.

-Jag vill ha i ett glas, en matsked med socker, tepåsarna i den hyllan bla bla bla bla..fyll inte koppen så mycket som du brukar göra utan ha lite kvar så att du inte spiller bla bla bla…och du ta ner en sak i taget.

– OK

Kommer ner för trappan balanserandes med två helfulla koppar och knäckebröd

– Vad sa jag, utbrister mannen.

– ??? En kopp te med socker???

– Nej, ett glas med te!

– Ok, men i det stora hela hörde jag i alla fall på vad du sa, du fick te med socker (resten lät bla bla bla)

Två av fyra rätt är ändå rätt bra anser jag eftersom jag fick med det viktigaste. Jag tycker inte att det var så farligt ändå, det hade varit värre om jag tagit fel sorts te, utan socker och glömt det kvar på övervåningen.

Rätt

1 fick rätt sorts te

2 fick en matsked socker i

Fel

1 fick mugg i stället för glas

2 fyllde koppen ända upp

3 råkade få med mig allt ner i trappan samtidigt

4 (kanske något mer i det där bla bla bla som jag inte uppfattade)

One thought on “Att inte lyssna (tillräckligt)

Kommentera

