Ledig dag

20140314-211123.jpg

Jag gav mig av till Göteborg för några ärenden idag och i vanlig ADHD-anda är det självklart alltid något som går fel. När jag väl kom till universitetet hade jag glömt mina koder hemma för att skriva ut det kortet jag skulle hämta, och när jag var i butiken och skulle handla slog jag in fel kod till kontokortet och drabbades av total minnesförlust. Som tur var fick jag allt på rätsida igen.

Jag är verkligen ingen storstadsmänniska. Alla människor och alla intryck gör mig stressad,  förvirrad och trött. Med tiden har jag lärt mig att resande och mycket intryck alltid gör mig utmattad. Så efter resor/besök måste jag tillåta mig själv att vila, eller så får jag planera in dem när jag inte har allt för mycket runt mig. Det tog flera år att koppla ihop sådant, att se mönstret, vad som framkallade ”svackorna” jag drabbades av.

Jag tror att det är en viktigt del för att få livet med psykisk ohälsa att fungera. Lär känna dig själv, hitta orsaker och mönster i ditt mående. Acceptera att ditt liv ser ut som det gör och gör det bästa av det!

One thought on “Ledig dag

Kommentera

