Ovanlig känsla

bild 2

 

När jag satte mig i soffan för att börja arbeta idag kände jag helt plötsligt att jag inte har några måsten. Jag har inte fakturor eller paket jag måste skicka, inga artiklar/böcker som måste läsas, inga mail som behöver besvaras och inte heller något annat akut som måste göras. Konstig känsla det där…som om motorn inom mig plötsligt bara saktade ner…av sig själv. Vanligtvis har jag massa med måsten, och en dag som denna när jag inte har det skulle jag piska på mig själv att fortsätta skriva på uppsatsen, eller på bok 3,4 eller 5. Men idag verkar jag ha tappat piskan. Bäst att passa på, att inte göra någonting, när man för en gångskull faktiskt kan!

Kommentera

