Made with Repix (http://repix.it)

Det sägs att det tar år att bygga upp ett företag och också massor av jobb. I veckan blev det för första gång plus på mitt företagskonto. JIPPIE! Ett litet kliv för mänskligheten, men ett stort kliv för mig. Jag medveten om att jag har en otroligt lång väg kvar att gå men nu känns det äntligen som om man hamnat på rätt planhalva. Jag har nått mitt första mål!

Jag vet inte vad som är en realistisk tidsplan för att kunna arbeta heltid och ta ut lön av sitt företag (beror naturligtvis på hur mycket man satsar själv). Men eftersom jag jobbar heltid som anställd har jag varken tid eller ork att lägga ner 100% på mitt företag, hur mycket jag än vill. Därför hoppas jag på att få växa långsamt och kanske inom 5-10 år kunna gå ner i tid som anställd och lägga mer energi på företaget för att kunna få det att bära sig själv. Just nu handlar det också mycket om att hitta bra nätverk både som inspirationskällor och som hjälp på vägen, för jag vet att om jag faller över kanten eller irrar mig för långt bort från målet, så har jag svårt för att hitta tillbaka. Att hitta någon att få dela sina drömmar och visioner med, som kan leda en tillbaka när man är på väg åt fel håll, det är guld värt! Jag tror inte att ensam är stark, varken som privatperson eller företag. För mig räcker det inte med plus på bankkontot. Jag behöver hjälp med att hålla mig på pluskontot även psykisk och fysisk, någon som kan balansera upp mig när jag är svag. Jag tror att man likt vid träning kan man ha nytta av att växeldra varandra. Om några veckor ska jag ha ett möte jag ser väldigt mycket fram emot, ett möte jag tror att både jag och min motpart får stora fördelar av. Under året hoppas jag på fler liknande möten och att få träffa mer människor att slå följe med. Hellre resa tillsammans än ensam!

Kommentera

