Dagens mamma award!

Image-1

Bildbevis

Går till mig själv. För att jag idag varit världens bästa bullmamma! Min plan var att baka tillsammans med barnen men eftersom barnen försvann till kompisar fick jag baka själv (ånej, vad synd). Grejen var att jag i alla fall försökte involvera dem och bara det räcker för en utmärkelse enligt mig själv. Det där med bakning har aldrig riktigt varit min grej, men idag tog jag i från tårna då jag ville visa att jag faktiskt också kunde eftersom det är mest pappa som bakar här hemma. Första brödsatsen gick riktigt bra om ni frågar mig, jag läste jätte noga och följde receptet till pricka. När jag insåg att jag faktiskt hade klarat det (JIHOO) så insåg jag att jag glömt att ta tiden för jäsningen (fasen vad mycket det är att hålla reda på, missar man inte det ena så glömmer man ju det andra, suck). Men…bröden klarade sig fin fint ändå så det var ingen fara på taket. Men sen när jag skulle göra min andra sats så blev plötsligt allt som det brukar bli när jag bakar. Först och främst visade det sig (efter att jag blandat ihop allt) när jag läste längst ner på receptet att det inte alls var det brödet jag var ute efter. Men när man väl kommit så långt var det ju bara att fortsätta. Sen tappar jag hela tiden räkningen för hur många dl jag har i, inser att jag inte har allt i receptet hemma, blandar lite olika mjöler på måfå, hivar i saker i fel ordning och tänker att så jäkla noga kan det ju inte vara…

…i slutänden brukar det visa sig att det var så noga, (därför duger det sällan för familjen kräsen och jag få äta upp brödet själv).

Kommentera

