Mitt liv just nu…

Bild

Hunden har inga problem med att ligga och mysa hela dagen.

Helgen har gått i sjukdomens tecken, och som jag sagt förut avskyr jag att vara sjuk. Igår hade jag 39 graders feber och sov från 16 på eftermiddagen till kl 6 i morse. När jag vaknade försökte jag gå upp för trappan för att hämta dataspel till sonen vilket slutade med att jag låg i badrummet helt svettig, yrslig och spydde i 10 min. Det är helt åt helvete att vara sjuk själv, men att sedan ha två pigga barn med noll förståelse för att man inte kan röra ett finger, knappt öppna ögonen. Det gör det hela ännu värre.

Sådana här dagar vill man inget annat än att vara friskt och jag uppskattar dessa dagar att jag ändå är frisk…snart igen. Jag är så himla glad och tacksam för att om några dagar när min kropp har återhämtat sig så kan jag gå tillbaka till min normala hastighet, mina normala rutiner. Jag vet inte hur jag skulle hantera ett liv i slow motion. Så mina tankar idag går till alla människor som är psykisk eller fysisk skadade på så sätt att det förhindrar dem att leva sitt liv fullt ut. Massa kramar till er!

Kommentera

