Brev man inte väntar på

Bild

Igår kändes det som vår ute. Hundpromenaden var ljus och varm, idag var det snö och kallt. Här svänger det fort och jag är en människa som påverkas mycket av vädret. Ljus gör mig piggare och gladare, med lite sol i ryggen känns allting mycket lättare.

Bild

Det är jätteviktigt för mig att ta mig ut över huvudtaget, även om det känns jobbigt i snö och regn. Jag är fullständigt beroende av att röra mig, utan träning blir jag nedstämd. Så för mig handlar det inte om jag känner för eller vill träna. Det är ett måste, för att må bra. Svackorna blir djupare och mörkret mörkare utan träning.

Bild

Så jag kan inte vänta på viljan eller lusten. För mig är det bara att ta mig i kragen och ge mig ut. Annars vet jag att det dåliga mående kommer som ett brev på posten…. även om jag undviker brevbäraren.

Kommentera

