Jag vågar, gör du?

bild 1

 

Jag får ibland frågan hur jag vågar sträcka mig efter alla drömmar jag har, tänk om jag misslyckas? -Hur vågar du starta företag, föreningar, ge ut en bok osv. För mig finns det inga andra alternativ, min fråga är istället hur du vågar avstå? Vi har bara ett liv, en tid. När den är borta är den borta, för alltid. Jag vill inte se tillbaka och banna mig över att jag aldrig ens försökt, att inte veta hur det hade kunnat bli. Visst det är tråkigt att misslyckas, men för varje misslyckade får du också en lärdom och det är den som är viktigast.

bild 2

Mitt första företag sålde jag efter något år, kanske alldeles för billigt. Företaget finns kvar och fungerar än idag, men istället för att gräma mig är jag glad och stolt. Jag lärde mig massor under den tiden. Hade jag inte försökt ge mig på den drömmen hade jag inte haft den kunskapen med mig idag. Så även om företaget inte var ”rätt” för mig, och både startandet och försäljningen baserades på impulsiva beslut, så är kunskapen jag bär med mig inget jag skulle vilja vara utan.

bild 3

 

För mig har problemet aldrig varit att jag inte vågar följa mina drömmar, utan mer att jag har för många drömmar (och ibland hinner jag glömma en för att jag redan börjat på nästa). Hur det än går med både bok och företag är jag glad och stolt att jag istället för att kväva det inom mig testar varje tanke. Det som funkar, det funkar och det som inte gör det kommer ändå tillsist falla i glömska.

Nu har barnen åkt till mormor och vad gör man när man får nästan ett helt dygn för sig själv? Jobbar såklart! Här ska det skrivas, mailas, packas och faktureras. Nu har jag x antal timmar på mig att få en massa gjort. Nu kör vi!

Kommentera

