ADHD & entreprenör -Att hålla sig på spåret!

BildHur kan man koncentrera sig på en bit, när det finns flera?

Ofta är jag glad och tacksam över min kreativitet och idérikedom, men ibland blir jag himla trött på mig själv. Att det liksom aldrig tar slut! Ibland orkar jag inte annat än att skratta åt mig själv när min hjärna har kommit på en ny ide jag bara måste ta tag i. Nackdelen med alla idéer är att de ofta kommer samtidigt, innan du ens hunnit påbörja den första idéen, så antingen har du massa halvfärdiga projekt, eller så har du redan hunnit glömma vad din första ide var för att du redan har påbörjat din tredje.

Hur kan dom liksom be mig skriva min företagside när jag har tusen? Min företags ide har förändrats idag från att jag startade förra året, och nu har den ytterligare förändrats från bara förra veckan, frågan är vart man kommer att sluta,,,,,

Det är därför det kan vara bra om man har någon som hålla i ratten och leda in en på rätt väg igen, för tillslut får man stopp i en fyrvägskorsning och har ingen aning om vart man ska. Då finns risken att man lämnar bilen och går åt ett helt annat håll.

Jag har ansökt på nyföretagarcentrum om att få en mentor, för jag behöver verkligen hjälp med att hålla mig på spåret. Resten, ja det klarar jag själv.

Full fart framåt!

Bild

Man ska också försöka undvika de spår som inte leder någonstans!

2 thoughts on “ADHD & entreprenör -Att hålla sig på spåret!

  1. Jaaa!! EXAKT så är det! Det gäller därför att omge sig med människor som tror på en så att man inte umgås med folk som drar ner en i deras verklighet och gång på gång talar om att allt är omöjligt… då kan man själv tappa tron på sina idéer till slut och det finns inget som drar ner livsgnistan som just det.

Kommentera

