Konsten att vara sjuk…

BildSkulle bara vilja krypa upp och ligga bredvid denna killen hela dagen!

Idag är jag sjuk, känner mig helt risig, men har jobbat ändå. Håller tummarna för att jag är bättre i morgon. Jag skulle egentligen ägnat denna dag åt både bokföring och uppsats, men eftersom åtminstone halva hjärnan är full av snor så är det bättre att göra när den (hjärnan alltså) är mer pålitlig.

Jag har svårt för att vara sjuk, jag avskyr att behöva sakta ner tempot. Det spelar egentligen ingen roll hur sjuk kroppen är för mitt huvud är aldrig ens hälften så trött (och även ifall den skulle vara det så tvingar den mig oftast ändå att köra på). Därför behöver jag en fysisk markör som säger till mig att jag är sjuk och tvingar mig att ta det lugnt, typ feber eller kräkningar. Skillnaden nu mot förr är att jag kommit till insikt. Jag vet att jag är sjuk, jag vet att jag borde ta det lugnt/vila…men…

Det är samma med semester, det är heller inget jag är bra på. För några år sedan när jag äntligen skulle ha min första semester på flera år så började jag första veckan med att läsa sex böcker om hur man vilade. För mig är vila, ledighet, semester och att vara sjuk svårare än att fixa vardagen. För vad gör man egentligen när man gör ingenting alls?

One thought on “Konsten att vara sjuk…

  1. Alltså ååååh.. jag vet!! Har varit sjukskriven sedan mitten på oktober och det är ju kaos i huvudet. Kroppen orkar inget annat, men hjärnan är lite hyper som vanligt. Vansinnigt frustrerande. Därav bloggandet, något måste man ju göra hemifrån soffan ^^

Kommentera

