Att finna struktur

Förut var det bara jag och min bok, jag och min text. Vi var liksom ett… Men nu är det jag och min bok, plus min nya text. Det är liksom som att bli tvåbarnsmamma och försöka finna tid för dem båda. Samtidigt som min bok ”Måste alla vara så jävla lyckliga hela tiden!” ska marknadsföras, säljas, packas och faktureras så ska jag också hinna med att skriva på den nya…och man älskar dem båda lika mycket och vill ge dem samma tid…men det går ju liksom inte.

Det kanske är som med barn ändå, att den minsta, nyaste behöver mest omvårdnad, och sen när de kommer upp i samma ålder, kanske kan de då leka ihop. Ja då kanske livet blir lättare igen, när det största omvårdnadsbiten är över…om man inte bestämmer sig för att skaffa en tredje….

Kommentera

