Hur svårt kan det vara?

Att slarva bort saker när man har ADHD hör ju till vanligheterna, men att man aldrig lär sig det stör mig något enormt! Häromdagen tappade jag bort mina frimärken och efter en hel dags letande kom jag fram till att jag kan ha dammsugit upp dem, och mycket riktigt, jag hittade dem i dammsugaren. 1-0 till mig.
Men sen lade jag dom förmodligen på ett jätte bra ställe och tänkte att nu vet jag vart jag har dem.
MEN, någon gång borde jag lära mig att jag ALDRIG vet vart jag lägger saker. Jag har ju inte lyckats med den någon gång tidigare i livet så varför tror jag hela tiden att jag ska komma ihåg….

Det är samma med allt. Jag minns aldrig vart jag parkerar bilen när jag handlar. Ställer mig exempelvis vid skylten A och tänker A det ska jag komma ihåg…och sen står jag där med j**gt tunga matkassar och inte har någon aning om vart jag ställt den där j**la bilen! Samma sak varje gång!

När ska man lära sig?

I morgon blir det till att köpa nya frimärken….

Kommentera

