Allas lika värde!

Såg på filmen om Monica Zetterlund igår. Kan tyvärr inte lämna något omdöme om filmen då den med en gång gjorde mig väldigt irriterad. Ur filmen kunden man tydligt se hennes missbruksproblem och för mig var det bara en enda stor klump i magen under hela filmen när jag tänker på hennes dotters uppväxt.
Jag vill inte säga något illa om varken Monica Zetterlund eller filmen, men jag vill säga att alkoholismen ALDRIG är vacker.
Det stör mig något kopiöst att hon blir en hyllad och omtyckt person trots sina missbruksproblem, men att de individer jag jobbar med blir dömda, spottade på och är enligt vissa inte ens värda att leva eller kämpa för.
Som om att man är värd mer bara för att man har pengar eller sångröst.
Nej för mig är missbruk ett missbruk, alla har samma värde. För mig är det ingen skillnad om du sitter på bänken eller står på scen…..och det borde det inte vara för någon annan heller!

Kommentera

